Huvudvärkens helg...

I fredags så var Matilda och Oskar här på lite middag och vi hade jättetrevligt så tack för en trevlig kväll. Lördagen vaknade jag med en sprängande huvudvärk vilket gjorde att jag inte fick i mig någon mat förens ett halv två. Framåt tre halv fyra klarade jag tillslut ta mig ut på en härlig skogspromenad med Emilie och hennes två hundar, det var jättetrevligt och vi avslutade med kaffe och glass hemma hos mig. Skogspromenaden resulterade i fyra grisiga hundar så när Emilie hade åkt hem var det bara att ställa mina två hundar i duschen. Huvudvärken försvann undertiden jag var ute men kom tillbaka lika fort som jag gick innanför dörren och den satt i hela dagen och natten vilket har resulterat i väldigt lite sömn inatt. Det var lite kompisar här igårkväll också, tyvärr var a´jag ganska så off på grund av huvudvärken men det var trevligt ändå. Jag gick och la mig redan vid elva halv tolv.

Jag var tvungen att gå upp och ta en migräntablett klockan halv tre för då orkade jag inte härda ut längre. Det var inte migrän jag hade men kände att det var på gång så jag tog en tablett i förebyggande syfte eftersom jag skulle iväg på hundutställning idag. Jag sov mycket dålig inatt och när klockan ringde vid kvart i fyra så var jag redan klarvaken. Jag gick upp och gjorde mig iordning trotts min huvudvärk och det var tur att jag åkte för nu är den nästan helt bort. När jag har huvudvärk så mår jag alltid bättre när jag får vara ute. Jag är fortfarande tung i huvudet men det är inte alls som inatt.

Idag har jag och Tekla varit på hundutställning och idag gick det som vanligt inte så bra. Tekla har inte vuxit färdigt! Det hör jag jämt men denna domaren var extra noga med att poängtera att jag absolut inte skulle sluta ställa henne för att hon kommer bli fin och bara hon blir färdig så är det championklass på henne sa hon så jag får leva på hoppet. =) Tur att vi har agilityn att avreagera oss på. När jag kom hem ifrån utställningen så var jag helt slut så jag sov i nästan tre timmar vilket var skönt. Men nu ikväll har jag plockat iordning i köket och nu tvättas en maskin tvätt. Jag ska hänga upp den när den är klar men annars blir det enbart slapp i soffan ikväll. Imorgon är jag LEDIG!!! Har jag tur är jag ledig enda till fredag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0